Liebherr

Een digitale verkoopoplossing om een nieuwe markt te kunnen betreden

Platformen

Digital strategy

Rol

Strategie, consultancy, implementatie, design

Oplossing

Een digitaal verkoopinstrument dat leidt tot hogere conversie

Liebherr is een van de meest toonaangevende fabrikanten ter wereld van bouw- en goederenverwerkingsmachines. Liebherr Groep is ook leverancier van andere industriële producten en diensten en telt circa 38.000 medewerkers die voor meer dan 130 bedrijven wereldwijd werken.

Ondanks het feit dat Liebherr wereldwijd bekend is, was het voor Liebherr van belang om hun aanwezigheid in de Britse sector te vergroten. Om dit te kunnen doen, hadden ze een platform nodig waarmee ze hun uitgebreide productassortiment, innovatieve ideeën en branche overkoepelende ontwikkelingen goed konden tonen. Samen met Liebherr heeft Youwe een interactieve presentatie ontwikkeld welke winkelpersoneel kan gebruiken voor hun prospects en klanten in het Verenigd Koninkrijk.

Ondanks het feit dat Liebherr wereldwijd bekend is, was het voor Liebherr van essentieel belang om zijn aanwezigheid in de Britse sector te vergroten.

Onze oplossing

Het merk Liebherr is wereldwijd een zeer bekend merk, maar helaas is het op de Britse markt minder bekend. We hadden dus iets nodig waarmee we ons professioneler en meer geslepen konden profileren richting onze klanten.

Lee Palmer, Managing Director Liebherr Great Britain

Digitaal verkoopinstrument

Youwe heeft voor Liebherr een op maat gemaakte digitale presentatie ontworpen. Met technische specificaties, verkooppresentaties en walk-around-video's werd zo een digitaal verkoopinstrument gecreëerd. Kostbare papieren brochures waren nu niet meer nodig. Deze oplossing werd speciaal ontworpen voor externe vergaderingen met klanten en prospects en moest daarom draagbaar, snel, gemakkelijk en ook offline te gebruiken zijn.

De resultaten

Youwe heeft een volledig op maat gemaakt interactief document van 2000 pagina's gecreëerd waarin meer dan 200 Liebherr productlijnen zijn opgenomen. Hiermee kon de verkoper snel navigeren naar het gewenste product voor de klant. Zo werd 'ik stuur het u later door' of 'ik haal de juiste brochure even uit de auto' verleden tijd. Met dit nieuwe verkoopinstrument nam het aantal offertes en aanvragen sterk toe.

Wat de resultaten voor Liebherr betreft; er is een aanzienlijke stijging van het aantal offertes uitgebracht door de verkoopafdeling vastgesteld. Dit heeft direct impact op de daadwerkelijke verkopen. 

Lee Palmer, Managing Director Liebherr Great Britain

Platformen

Digital strategy

Rol

Strategie, consultancy, implementatie, design

Oplossing

Een digitaal verkoopinstrument dat leidt tot hogere conversie

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen