Whitepaper
Beginnen met een digitale transformatie is essentieel voor alle fabrikanten en verkopers. De complexe supply chain en de enorme hoeveelheid productdata en specificaties, in combinatie met de veranderende demografische gegevens van kopers maken de optimalisatie van online kanalen onmisbaar.
B2B-verkopers staan erom bekend dat zij digitale commerce niet in dezelfde mate hebben omarmd als B2C-verkopers. Dit komt meestal doordat hun manier van werken al jaren hetzelfde is en de meeste B2B-verkopers zo’n hechte band met hun klanten hebben dat dingen niet gedigitaliseerd hoeven te worden. Of toch wel? De toekomst van B2B is e-commerce, en het groeit snel. Uit een onderzoek in 10 landen bleek dat 61% van alle B2B-transacties online begint.
Maar voordat jij kan beginnen met het opzetten van een e-commerce platform, moeten er een hoop dingen veranderen binnen de organisatie. Het startpunt? Het maken van een digitale strategie. Hoe je dat doet en hoe jij jouw bedrijf er klaar voor maakt om over te stappen naar een direct-to-consumer platform dat lees je in deze handleiding.
Veel leesplezier!