De CEO van Pimcore, Dietmar Rietsch, vertelde dat het hoogtepunt van Pimcore tot nu is dat zij in 2018 door Gartner benoemd zijn als Cool Vendor. Dit is volgens Dietmar dan ook het startpunt voor een nog grotere toekomst.
De Focus van Pimcore ligt voor nu en in de toekomst in het worden van een Commerce Experience. Zo gaat Pimcore zich steeds meer bezighouden met producten en de services die hierbij horen, maar wat is nu die Commerce Experience?
Het Commerce platform van Pimcore is:
Pimcore wil het hele totaalpakket aan gaan bieden en hiervoor gaan zij zich steeds meer ontwikkelen op het gebied van natuurlijk PIM/MDM, maar ook DAM, CMS/UX en commerce.
Zo is het doel van het PIM-systeem om te zorgen voor enterprise growth. Hierdoor zal het systeem naar een next level doorgroeien. Zo willen zij dit bereiken door te focussen op producten, service, marketing en een globale voetafdruk achter te laten. Met deze vier focuspunten wil Pimcore zorgen voor een wereldwijde enorme groei.
Deze groei is natuurlijk niet in één stap bereikt, maar Pimcore is al druk bezig met het aanpassen van hun systeem en heeft nu bijvoorbeeld al meer dan 400 verbeteringen gemaakt en er zijn ook maar liefst meer dan 70 nieuwe features beschikbaar. Een feature die gloednieuw is en een hoop zal veranderen is de Pimcore Marketplace.
Er gaat dus een hoop veranderen bij Pimcore en daar zijn wij als partner alleen maar heel erg enthousiast over. Als laatste laat Pimcore dan ook weten dat hun visie als volgende luidt: