Zegro

Cash & carry company Zegro en hun digitalisering

Platformen

Rol

Strategy, Consultancy, Hosting

Oplossing

Een B2B-bestelplatform, geïntegreerd met een geavanceerde, gepersonaliseerde winkelervaring.

Door een veel kleiner bestelproces en door een geautomatiseerde administratie is het voor klanten van Zegro makkelijker om te bestellen.

Nog niet zo lang geleden bestelden restaurants hun benodigdheden per fax. Een bestellijst van 100+ was eerder regel dan uitzondering. Zegro is een bekende naam in de regio Rotterdam. Veel restaurants in de omgeving kiezen ervoor om hun verse levensmiddelen en horecabenodigdheden bij Zegro te bestellen. Daarom is het belangrijk dat het bestellen zelf plezierig blijft. Zegro vind dit ook en met het nieuwe Magento-platvorm zet Zegro een nieuwe stap richting de toekomst.

85% van de bezorgklanten van Zegro bestelt nu online dankzij het door Youwe gebouwde Magento-platform.

Onze oplossing

A fully integrated data management system with Pimcore

Zegro has built its entire data management structure with the help of Pimcore. Over 90% of all transactions are digital and Zegro depends fully on a solid data platform and e-commerce framework. The seamless data distribution from Pimcore orchestrates many data streams to their complex IT landscape. 

Pimcore is responsible for all data management of Zegro's IT systems. Pimcore is linked to the in-store weighing systems, the e-commerce platform, the Progressive Web App, and the AFAS ERP system.

Product information to improve the User Experience

Zegro is able to manage and distribute all its data more efficiently according to the GS1 data classification, which means that customers and employees immediately possess up-to-date sales and product information.

Thanks to Pimcore, Zegro can also easily enrich their product information. They save enormous amounts of time, while at the same time the quality of product information is greatly improved. Now products are created with a minimal amount of information, think of images and ingredient information. Often the products were not enriched. Now,  the process requires this, and the responsibility is partly placed directly by the suppliers itself. Because of this, the product information is better than before and the User Experience has improved enormously. 

PWA

On top of the Pimcore MDM infrastructure, several Progressive Web Apps have been created to improve the customer experience and lower the costs and maintenance. For example, we have created a PWA sales app. With this PWA the customer service team and sales team can easily enter orders and get smart customer data which is directly visible. Here they can see special notes about the delivery agreements.

Magento integrations

Vernieuwende automatisering. Alles moet gericht zijn op een efficiënt bestelproces en gebruiksgemak voor de klant. Zegro moderniseert en digitaliseert. Alle processen verlopen via de webshop; bestellingen plaatsen, facturen opvragen en leverdata kiezen.

Alles moet zo eenvoudig mogelijk zijn, waarin op zoek moeten naar wat je wilt niet nodig is. Zelfs iets specifieks als het vacuüm sealen van een specifiek stuk vis moet in een oogwenk worden gevonden. Bovendien wilt je dat klanten hun eigen controle hebben in het bestelproces. De integratie met het Zegris / Solidis bestelsysteem was een grote uitdaging. Omdat alle mutaties direct worden verwerkt, wist de logistieke afdeling wat er moest gebeuren. De inONE-integratie van Zegro kan als uniek worden beschouwd. Het inkoopportaal, geïntegreerd met de Magento webshop, zorgt voor een automatische orderverwerking.

De resultaten

More online orders

A smaller order processing system and automated administration. Thanks to the Magento platform, the account managers now have more time to realize actual sales. It could be that a restaurant changes the order list because he decided to buy them somewhere else. In that case, the account manager will receive an automatic notification. This means he can adjust to the customer needs and wishes with no problem at all.

The PWA ordering app realized an increase in the total amount of users of the online ordering channel. Which makes sense, the customer is shown a personalized assortment and an easy way to add orders with a barcode scanner. Currently, over 85% of the clients' orders online. Together with Zegro, Youwe is working hard to have the last 15% convinced to switch to the online platform.

Online orders

Een kleiner orderverwerkingssysteem en geautomatiseerde administratie: dankzij het Magento platform hebben de accountmanagers van Zegro nu meer tijd om daadwerkelijke sales te doen. Het kan zijn dat een restaurant de bestellijst aanpast omdat hij een andere leverancier voor bepaalde producten heeft gevonden. In dat geval ontvangt de accountmanager een melding, wat betekent dat hij zich zonder problemen kan aanpassen aan de behoeften en wensen van de klant.

De bestel-app zorgde voor een toename van het totale aantal gebruikers van het online bestelkanaal. Logisch, de klant krijgt een gepersonaliseerd assortiment te zien en heeft een eenvoudige manier om bestellingen toe te voegen met een barcodescanner. Van alle klanten bestelt 85% online. Youwe werkt samen met Zegro hard om de laatste 15% ervan te overtuigen om over te schakelen naar het online platform.

Meer online bestellingen en een efficiënter bestelproces voor jouw webshop?

Maak het bestelproces voor jouw klanten eenvoudiger met een kleiner orderverwerkingssysteem en geautomatiseerde administratie. Youwe is klaar om jouw webshop naar het volgende niveau te brengen!