Indrukwekkende statistieken om jouw digitale e-commerce strategie te sturen

Een digitale strategie is belangrijk voor elk bedrijf dat zijn digitale transformatie plant, maar als je een serieuze speler in de e-commerce wereld wilt zijn, is een digitale strategie noodzakelijk. Waarom dit is en hoe je een digitale strategie kan creëren? Dat is wat je ontdekt in deze blog.

Wat is een digitale strategie?

Dat een digitale strategie een strategie is, mag duidelijk zijn, maar wat is het nu precies voor jouw bedrijf? Als we een digitale strategie definiëren, is een digitale strategie een plan voor het maximaliseren van de zakelijke voordelen van data en de technologie die nodig is in jouw bedrijf. Een digitale strategie is noodzakelijk voor jouw digitale transformatie. Met de strategie kun je jouw strategische roadmap maken die laat zien waar jouw bedrijf vandaag is, waar je naartoe wilt en uiteindelijk hoe je daar kunt komen en welke oplossingen of hulpmiddelen daarvoor nodig zijn. Om jouw e-commerce bedrijf naar het volgende niveau te brengen, is een digitale strategie voor e-commerce echt nodig.

De wereld van e-commerce

De wereld van e-commerce is complex en wordt elke dag complexer. Dit komt omdat de consumentenmarkt verandert. De consument stelt tegenwoordig steeds meer eisen. De consument weet precies wat ze willen en als ze dat niet krijgen, zullen ze jouw bedrijf verlaten en misschien zelfs een negatieve opmerking over je bedrijf online zetten waardoor jouw bedrijf schade kan oplopen. De grootste vraag van de consument tegenwoordig is het krijgen van een goede ervaring. Het is aan jou om de ultieme klantervaring te bieden. Hoe doe je dit? Denk aan UX-ontwerp, CRO, een perfecte betaaloplossing en een duidelijke marketingboodschap. Daarom heb je een digitale strategie voor e-commerce nodig. Ook in B2B is een digitale strategie erg belangrijk, maar in de e-commerce wereld kan je veel klanten verliezen wanneer je geen goede ervaring biedt. 

Het belang van een digitale strategie in e-commerce

Elk bedrijf heeft een digitale strategie nodig, maar voor e-commerce bedrijven is het belang nog groter. Als je de trends en nieuwste ontwikkelingen in de e-commerce wereld niet bijhoudt, verlies je waarschijnlijk klanten. Elk groot e-commerce bedrijf is een koploper als het aankomt op het gebied van trends, denk aan Amazon. Amazon loopt altijd voorop en gebruikt bijvoorbeeld AI en andere hulpmiddelen om voorop te blijven lopen. Om met bedrijven zoals Amazon te kunnen concurreren, moet je ervoor zorgen dat jouw online bedrijf op koers blijft en een duidelijk einddoel heeft. Om dit te realiseren, moet je een digitale strategie maken en volgen.

Indrukwekkende statistieken om jouw digitale e-commerce-strategie te sturen

Dat een digitale strategie belangrijk is in de e-commerce wereld is niet alleen iets dat we beweren, maar veel leiders in de e-commerce wereld hebben onderzoek gedaan naar dit onderwerp en de volgende statistieken zijn verzameld door Magento. De statistieken laten zien dat niet alleen de e-commerce wereld snel verandert, maar ook wat een digitale strategie voor jouw e-commerce bedrijf kan betekenen.

  • De wereldwijde online detailhandel opbrengsten zal in 2020 $ 4,2 biljoen bereiken. (Bron: eMarketer)
  • Vandaag verkopen twee op de drie bedrijven (66%) die online verkopen al over de grens. (Bron: Visa)
  • Terwijl 65% van de B2B-organisaties een e-commerce-site heeft of van plan zijn er één te lanceren tegen het einde van het jaar, heeft een groot aantal van hen nog helemaal geen digitale strategie. (Bron: Gartner)
  • Global zal e-commerce de wereldwijde fysieke verkoop tegen 2036 overtreffen. (Bron: Chain Store Age)
  • Bijna negen van de tien consumenten zeiden dat ze een klacht zullen indienen of een actie zullen ondernemen die de reputatie en het resultaat van een merk zou kunnen schaden na een slechte ervaring na aankoop. (Bron: Pitney Bowes)
  • Gemiddeld is de conversieratio in e-commerce 5% van de website naar het winkelmandje en 1,4% van de website naar de verkoop. (Bron: Styla)
  • Bijna 86% van de online retailers investeert in het uitbreiden van hun e-commerce ervaring in de komende 12 maanden. (Bron: Accenture)
  • In alle sectoren wil 69% van de klanten omnichannel- en multichannel-services, en multichannel-klanten zijn doorgaans 15% winstgevender dan klanten die alleen digitaal werken. (Bron: Accenture)

 

Wil je ook een digitale strategie creëren? Download de volgende whitepaper: How to create a digital strategy and prove success along the way

Creer je eigen digitale strategie nu!

Download de whitepaper en creer een succesvolle digitale strategie. 

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen