Een kind kan de was doen: Met de page builder kunnen marketingteams zonder ook maar iets van code af te weten mooie, rijke klantervaringen creëren. Dit komt onder anderen door een reeks drag-and-drop editing tools. Daarnaast bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid om complexere content types toe te voegen en gebruik te maken van API’s die het mogelijk maken content via externe platformen te renderen.
Maak jij nog steeds gebruik van Magento 1? Download dan hier de whitepaper How to migrate Magento 1 to Magento 2. En leer hoe jij de overstap maakt van Magento 1 naar Magento 2 en wat de voordelen van Magento 2 zijn.
Terwijl er veel traffic via mobiel binnenkomt, merken e-tailers dat native apps slecht converteren, ook al zijn ze nog zo mooi en gebruiksvriendelijk. Progressive Web Applications (PWA) bieden de gebruikservaring van een app, maar dan gewoon via de mobile browser. Mooie visuals, goed functioneren bij slechte verbinding en engagement doormiddel van push-meldingen behoren tot de mogelijkheden van Magento’s PWA Studio. Ook zijn er reference themes en begeleiding bij het bouwen van de PWA’s, waardoor het snel kan en niet al te veel kost, of, zoals dat bij Magento zo mooi heet: “Improved time-to-market and lowered cost of ownership”.
Voor veel bedrijven wordt de operationele kant van hun business steeds complexer: Er komen steeds meer verkooppunten, opslaglocaties en fulfilment kanalen bij. Bij Magento’s nieuwste versie kan inventaris op meerdere plekken worden bijgehouden en zijn er tal mogelijkheden om het operationeel proces te optimaliseren.
Online shoppers zijn vaak geneigd om slecht performende websites snel te verlaten, en dat wil je natuurlijk als online verkoper voorkomen. Magento 2.3 heeft op het vlak van performance en schaalbaarheid grote stappen gemaakt: Indexers worden bijvoorbeeld nu parallel processed, waardoor er tot 98% verbetering van het product indexeren proces wordt bereikt en de ervaring van de gebruiker wordt substantieel verbeterd.
Magento 2.3 faciliteert two-factor Authentication (2FA) en Google reCAPTCHA om het Admin Panel tegen gejatte wachtwoorden te beschermen en om de stores te beschermen tegen bots. Door reCAPTCHA worden ook “fake accounts” tegengewerkt. In de nabije toekomst beloofd Magento nog meer tools beschikbaar te stellen om voor verhoogde veiligheid te zorgen.
In Q1 2019 komt Magento Payments eraan, om de merchants te helpen hun betaalprocessen beter te stroomlijnen en de klanten meer opties te bieden. Vooral bij internationaal actieve verkopers zullen deze mogelijkheden goed van pas komen, gezien zij voortaan makkelijk lokale betaalmethodes kunnen aanbieden in al hun actieve landen, en betalingen via diverse wegen moeiteloos in de Magento admin kunnen synchroniseren. Magento Payments beloofd bovendien riskmanagement tools en een mark leidende anti-fraude garantie.
Eveneens in 2019 zal de optie Magento Sales & Ad Channels live gaan, die veel tools biedt om verkopen via Amazon te doen en nieuwe doelgroepen te bereiken via het netwerk van Google. Op zich klinkt dit niet revolutionair, maar het niveau waarop Magento deze kanalen in hun admin integreert is wel ongekend. Zelfs de business intelligence uit Google kun je voortaan direct in je Magento omgeving toepassen.