Whitepaper
Op 22 september namen Rogier Hosman, Bart van Bommel, Eduard Brenninkmeijer, en Caspar Hardholt plaats in een virtueel rondetafelgesprek en legde zij uit hoe je de stap naar de consumentenmarkt maakt. Heb je de webinar gemist of wil je hem nog een keer kijken? Download de on-demand versie hier.
De klassieke B2B- en B2C-markten zijn niet meer wat ze waren. Hybride bedrijfsmodellen zoals B2B2C groeien snel en voor fabrikanten die normaal via wederverkopers zouden verkopen, is het belangrijk om ook hun weg te vinden in de direct-to-consumer-markt. Waarom? Als je niet rechtstreeks aan jouw klanten verkoopt, leer je jouw klanten helemaal niet kennen. Jouw resellers zijn nu namelijk degenen die de klantgegevens verzamelen. Om jouw bedrijf te ontwikkelen en jouw producten en diensten te verbeteren, moet jij degene zijn die de gegevens verzamelt. Dit is één van de grootste redenen waarom zoveel B2B-bedrijven de overstap maken. Ook zijn de mogelijkheden om de B2C-markt te betreden eindeloos. Een webshop is pas het begin, maar je kunt je producten ook verkopen via marktplaatsen, social selling en tal van andere kanalen. In deze webinar bespreken we de mogelijkheden om de transformatie naar direct-to-consumer te starten en alle verschillende kanalen waaruit je kunt kiezen. Onze gastsprekers hebben deze stap al gemaakt en verkopen rechtstreeks aan hun consumenten via meerdere kanalen.
In de webinar, worden de volgende onderwerpen besproken: