De voordelen van een upgrade naar een modern B2B e-commerce platform

De meeste bedrijven in zowel B2C als B2B hebben tegenwoordig een e-commerce platform. Zo niet, dan moet je erover nadenken om er één te nemen. Het hebben van een e-commerce platform in deze tijd is niet alleen leuk om erbij te hebben, maar het is vooral ook heel erg nodig om te hebben. Het is de beste manier om jouw producten te verkopen, in contact te komen met jouw klanten en nieuwe klanten aan te trekken.

Het hebben van een e-commerce platform geeft jouw bedrijf veel voordelen. Eén van die voordelen is dat het jouw winst in zowel de B2B als de B2C markt zal vergroten. Het enige probleem is dat je pas echt profiteert van de voordelen van een commerce platform, als het een modern commerce platform is. Je moet ervoor zorgen dat je jouw software altijd bijwerkt en dat het bijvoorbeeld geen end-of-life versie is. Want dan gebruik je niet alleen een oud platform, maar zal het ook geen veilig platform zijn. Eén van de leiders in software voor e-commerce solutions is Magento. Als je bijvoorbeeld een Magento 2 platform gebruikt, dat één van de beste moderne e-commerce solutions  is, profiteer je van de volgende voordelen:

Meer verkeer

Siteverkeer is het startpunt in de verkooptrechter voor de meeste e-commerce bedrijven en wordt vaak genoemd als één van de belangrijkste KPI's. Respondenten van een Magento / Stax-onderzoek meldden een gemiddelde toename van het siteverkeer met 24,8% te zien na de migratie naar het moderne Magento 2 platform. De redenen voor deze verbeteringen zijn geavanceerde SEO, mobielvriendelijkheid en het hebben van gemakkelijk toegankelijke analyses.

Hogere conversieratio's

Een volledig geïntegreerd, modern e-commerce platform kan de conversieratio's aanzienlijk verhogen. B2B-respondenten merkten op dat klanten die voorheen grotere bestellingen via de telefoon plaatsten zich nu comfortabel voelden met behulp van de zoekfunctionaliteit en de bestelinterface op de website. Bovendien helpen tools zoals verlanglijsten, terugkerende bestellingen en een gepersonaliseerde ruimte waar klanten hun bestellingen kunnen herhalen en hun saldo kunnen controleren, de algehele winkelervaring en het gemak van de klant. Ook zal de verbeterde mobiele ervaring van een geüpgraded platform leiden tot meer mobiele conversies.

Verhoging van de orderwaarde

Een modern B2B e-commerce platform resulteert in een hogere gemiddelde orderwaarde. Dit komt door gepersonaliseerde buyer journeys en geavanceerde B2B hulpmiddelen. Daarnaast leiden de realtime zichtbaarheid van de voorraad, flexibele uitvoeringsmogelijkheden en prijstransparantie tot deze stijging. Extra's zoals het aangeven van de voorkeurs betaal optie en een mobielvriendelijke interface werken goed om de bestelwaarde te verhogen.

Zelf de voordelen van een modern e-commerce platform ervaren? Dan moet je eerst nadenken over je digitale transformatie. In deze whitepaper leer je hoe je een business case maakt voor je digitale transformatie en lees je ook meer over de voordelen van een modern commerce platform en de kosten van een modern platform en nog belangrijker welke kosten je bespaart.

Wil je meer weten over een modern commerce platform?