De Klok Dranken
De Klok Dranken is een 100% dochter van Koninklijke Grolsch en is onderdeel van de SAB Miller groep. Met vijf drankgroothandels, is de Klok Dranken exclusief distributeur van Grolsch voor de hotel & evenementen industrie. In de oude situatie, gaven meer dan 80% van de klanten de voorkeur aan telefonische service in plaats van online service. De keuze voor het traditionele kanaal is niet erg verrassend, gezien het oude online platform geen volledige ondersteuning biedt voor het online bestelproces van horeca-ondernemers. Omdat prijzen en voorraadinformatie niet real-time inzichtelijk zijn, kost het erg veel tijd voor zowel de klantenservice als de ondernemer om een bestelling te plaatsen.
Om dit te veranderen is er een moderne B2B e-commerce shop ontwikkeld met Magento, die real-time verbonden is met SAP ECC met de Magento SAP connector. Daarnaast heeft Youwe de Klok Dranken geholpen om beter in te spelen op de behoeftes van prospects en klanten door een buyer persona en customer journey te creëeren.
30,4%
Meer online orders in de eerste maand
Onze oplossing
Tijdsbesparing, omzetverhoging en een hogere klanttevredenheid waren de motieven voor de Klok Dranken om te investeren in een moderne B2B e-commerce omgeving, real-time verbonden met SAP ECC. De Klok Dranken koos Youwe (Magento Enterprise Partner) om de multidisciplinaire aanpak. Youwe heeft een responsive oplossing gedesignd dat Grolsch in staat stelt om haar klanten een online ervaring te bieden die je tegenwoordig mag verwachten.
De Magento SAP connector maakt het mogelijk om data vanuit jouw ERP real-time te tonen op jouw Magento e-commerce platform. De connector is een universele communicatie interface die elke update van informatie tussen beide systemen real-time synchroniseert. Met deze integratie kan de Klok Dranken haar klanten real-time informatie geven over voorraden, prijzen en nog veel meer.
De Klok Dranken heeft als doel om data vanuit verschillende systemen te verzamelen zodat deze gebruikt kunnen worden voor marketing doeleinden. Om De Klok Dranken te helpen dit te realiseren heeft het digital marketing team van Youwe een buyer persona en customer journey gemaakt. Goed gedocumenteerde buyer personas en customer journeys helpen om bestaande content relevanter en persoonlijker te maken en om te bepalen welke informatie nog mist in elke stap van de journey. Youwe heeft veel ervaring in het ontwikkelen en uitvoeren van digitale strategieën. Mede hierdoor weet de Klok Dranken nu precies hoe zij moeten communiceren met de doelgroep.
De resultaten
Extreem makkelijk bestellen was een eis van het project. De Klok Dranken moest namelijk erg duidelijk maken wat de voordelen van online bestellen zijn ten opzichte van een telefonische bestelling. Het platform faciliteert dit door een bestelling te kunnen plaatsen binnen drie klikken, met daarbij direct de juiste prijzen en inzicht in de voorraadinformatie.
Het moderne Magento e-commerce platform, real-time verbonden aan SAP heeft voor veel positieve resultaten gezorgd:
De Klok Dranken,