Nestlé
De rijke smaak van de Nescafé-koffie reflecteert de rijke geschiedenis. Nescafé-koffie is in de jaren dertig in Brazilië ontstaan als een trendzetter van innovatie en duurzame ontwikkeling. Voortbouwend op de expertise van Nestlé op het gebied van melkverwerkig ontwikkelden Nestlé oplosbare koffie waarmee duizenden Braziliaanse boeren ontberingen en gewasverspilling konden voorkomen. Trouw aan het erfgoed van Nescafé blijven ze boeren over de hele wereld steunen en met hen samenwerken.
In de loop der jaren is de productinnovatie van Nescafé verder gegroeid om nóg meer van de natuurlijke aroma en de smaak van elke koffieboon vast te leggen. Tegenwoordig genieten consumenten over de hele wereld van de kwaliteit, smaak, aroma, gemak én de kwaliteit van Nescafé-koffie in veel verschillende formaten. Zoals op de werkvloer. Nescafé heeft speciaal hiervoor Nescafé Professional geïntroduceerd. Echter had Nescafé hulp nodig om de juiste doelgroep te bereiken. Youwe hielp hen met het creëren van een digitale strategie, een buyer persona en een customer journey.
Onze oplossing
Nescafé Professional had een probleem. De branche waarin Nescafé zich bevindt biedt koffie(machines) voor op de werkvloer. Omdat deze doelgroep erg specifiek is, had Nescafé Professional hulp nodig om de eindgebruiker volledig te kunnen gebruiken. Daartoe was een digitale strategie nodig. Youwe begon met kwalitatief onderzoek om data te verzamelen over potentiële klanten. Want wat drijft hen en hoe kunnen we hen de informatie bieden die ze nodig hebben om een juiste beslissing te nemen?
Tijdens de customer journey is een customer profile en een reeks stappen te zien die de klant neemt tijdens het onderzoeken van hun opties om een nieuwe leverancier te vinden. Met behulp van deze gegevens creëerde Youwe content en publiceerde dit op een strategische manier op de kanalen die de prospects gebruiken. We analyseerden het gedrag, optimaliseerden de content en gebruiken Marketing Automation om van nieuwe bezoekers leads te maken die door het salesteam van Nescafé opgevolgd konden worden. Daarnaast heeft Youwe een driejarige roadmap gemaakt om het bedrijf digitaal te transformeren.
Om die campagnes zo efficiënt mogelijk te maken, heeft Youwe ook een buyer persona en customer journey gemaakt. Om de buyer persona te creëren sprak Youwe met de doelgroep van Nescafé en op basis van feitelijke uitspraken van echte klanten en prospects vertelt de buyer persona precies wat potentiële klanten denken en doen bij het afwegen van de opties om een zakelijk probleem op te oplossen. Wanneer je namelijk begrijpt hoe jouw klanten denken, kan je deze kennis gebruiken om jouw marketingbeslissingen in overeenstemming te brengen met de verwachtingen van jouw klanten.
De resultaten
Met Youwe's hulp weet Nescafé hoe zij hun potentiële klanten kunnen helpen om hun product op basis van hun eigen omstandigheden te onderzoeken. Op deze manier kunnen zij vertrouwen opbouwen en de concurrenten een stapje voorblijven. De buyer persona geeft ook inzicht in welke fase van de funnel het account is. Op basis van hun webgedrag weet Nescafé nu in welke fase van het beslissingsproces de klant zich bevindt. Met deze kennis weten zij wat de best passende communicatie is om hen verder te helpen in de reis naar hun aankoop.