Nestlé

Een digitale roadmap voor Nestlé Professional

Platformen

  • Digital Marketing

Rol

Digital Marketing

Oplossing

Wij hielpen Nestlé bij het creëren van een digitale strategie en de perfecte buyer persona, zodat zij zich op het juiste moment op de juiste klant kunnen richten.

Nescafé is één van de populairste koffiemerken ter wereld. Nestlé Professional, één van de vele merken van Nestlé, vroeg Youwe om hulp met hun digitale strategie, digitale marketing en het creëren van dé perfecte buyer journey.

De rijke smaak van de Nescafé-koffie reflecteert de rijke geschiedenis. Nescafé-koffie is in de jaren dertig in Brazilië ontstaan als een trendzetter van innovatie en duurzame ontwikkeling. Voortbouwend op de expertise van Nestlé op het gebied van melkverwerkig ontwikkelden Nestlé oplosbare koffie waarmee duizenden Braziliaanse boeren ontberingen en gewasverspilling konden voorkomen. Trouw aan het erfgoed van Nescafé blijven ze boeren over de hele wereld steunen en met hen samenwerken.

In de loop der jaren is de productinnovatie van Nescafé verder gegroeid om nóg meer van de natuurlijke aroma en de smaak van elke koffieboon vast te leggen. Tegenwoordig genieten consumenten over de hele wereld van de kwaliteit, smaak, aroma, gemak én de kwaliteit van Nescafé-koffie in veel verschillende formaten. Zoals op de werkvloer. Nescafé heeft speciaal hiervoor Nescafé Professional geïntroduceerd. Echter had Nescafé hulp nodig om de juiste doelgroep te bereiken. Youwe hielp hen met het creëren van een digitale strategie, een buyer persona en een customer journey.

Onze missie is om een betere en gezondere wereld te creëren en mensen te inspireren om gezonder te leven. Door innovatie willen wij een bijdrage leveren aan de samenleving en tegelijkertijd het succes van ons bedrijf op lange termijn garanderen.

Onze oplossing

Nestle solution

Digital strategy

Nescafé Professional had een probleem. De branche waarin Nescafé zich bevindt biedt koffie(machines) voor op de werkvloer. Omdat deze doelgroep erg specifiek is, had Nescafé Professional hulp nodig om de eindgebruiker volledig te kunnen gebruiken. Daartoe was een digitale strategie nodig. Youwe begon met kwalitatief onderzoek om data te verzamelen over potentiële klanten. Want wat drijft hen en hoe kunnen we hen de informatie bieden die ze nodig hebben om een juiste beslissing te nemen?

Tijdens de customer journey is een customer profile en een reeks stappen te zien die de klant neemt tijdens het onderzoeken van hun opties om een nieuwe leverancier te vinden. Met behulp van deze gegevens creëerde Youwe content en publiceerde dit op een strategische manier op de kanalen die de prospects gebruiken. We analyseerden het gedrag, optimaliseerden de content en gebruiken Marketing Automation om van nieuwe bezoekers leads te maken die door het salesteam van Nescafé opgevolgd konden worden. Daarnaast heeft Youwe een driejarige roadmap gemaakt om het bedrijf digitaal te transformeren.

quote

Dankzij Youwe is onze customer journey volledig in kaart gebracht en is een succesvolle online campagne uitgevoerd.

Buyer persona & Customer journey

Om die campagnes zo efficiënt mogelijk te maken, heeft Youwe ook een buyer persona en customer journey gemaakt. Om de buyer persona te creëren sprak Youwe met de doelgroep van Nescafé en op basis van feitelijke uitspraken van echte klanten en prospects vertelt de buyer persona precies wat potentiële klanten denken en doen bij het afwegen van de opties om een zakelijk probleem op te oplossen. Wanneer je namelijk begrijpt hoe jouw klanten denken, kan je deze kennis gebruiken om jouw marketingbeslissingen in overeenstemming te brengen met de verwachtingen van jouw klanten.

De resultaten

Met Youwe's hulp weet Nescafé hoe zij hun potentiële klanten kunnen helpen om hun product op basis van hun eigen omstandigheden te onderzoeken. Op deze manier kunnen zij vertrouwen opbouwen en de concurrenten een stapje voorblijven. De buyer persona geeft ook inzicht in welke fase van de funnel het account is. Op basis van hun webgedrag weet Nescafé nu in welke fase van het beslissingsproces de klant zich bevindt. Met deze kennis weten zij wat de best passende communicatie is om hen verder te helpen in de reis naar hun aankoop.

IWil jij weten hoe je een roadmap voor jouw organisatie maakt?

On the 12th of November, Youwe will organize the workshop: "How to make a roadmap for the new year?"  Do you know what the next steps for your organization are? What will your focus points be and how do you realize your digital transformation? During this workshop, you and we will figure it out. 
Op 12 november organiseert Youwe de workshop "How to make a roadmap for the new year?".  Weet jij de volgende stappen van jouw organisatie? Wat zijn jouw aandachtspunten en hoe realiseer jij jouw digitale transformatie? Tijdens deze workshop komen wij er samen achter!