Kijk en leer: een case study van een digitale strategie

Bij het maken van een digitale strategie is het goed om voorbeelden van casestudy's over digitale strategie te bekijken. Je hoeft niet de hele strategie zelf te bedenken; je hoeft alleen maar de lege plekken in te vullen. Er zijn veel frameworks en roadmaps beschikbaar om jouw digitale strategie te creëren. Je kan voorbeelden uit de praktijk bekijken van een uitvoerbaar en visueel digitaal strategisch plan. En dit is precies wat je in deze blog zult vinden.

Creëer je eigen digitale strategie

Het creëren van een digitale strategie kost tijd, focus en energie. Dit komt omdat de strategie is gericht op het gedetailleerde plan voor mensen, processen en technologie om de doelstellingen van jouw bedrijf te bereiken, inclusief de ontwikkeling van een lange termijn roadmap. Je moet echt nadenken over de toekomst van jouw organisatie. Waar wil je heen? Wie moet je inhuren om dit te bereiken? Welke technologische oplossingen heb je hiervoor nodig? Passen jouw huidige processen in de nieuwe strategie? Over hoeveel jaar bereik je je doelen? Wat is je budget? Elk bedrijf moet dezelfde vragen beantwoorden. En velen hebben dit al met succes gedaan. Lees verder om real-life succesverhalen te zien van onze klanten die digitale roadmaps hebben gemaakt die deel uitmaken van de digitale strategie.

Case study 1: Endress+Hauser

Endress+Hauser is een wereldleider in meetinstrumenten, diensten en oplossingen voor industriële procestechniek. Ze bieden oplossingen voor het optimaliseren van processen voor flow, niveau, druk, analyse, temperatuur, opname en digitale communicatie. In 2018 behaalde het bedrijf een netto-omzet van 2,4 miljard euro en had het bijna 14.000 mensen in dienst. Het bedrijf heeft bijna 7.800 patenten en patentaanvragen. Hun werk omvat industrieën zoals olie en gas, kracht en energie, biowetenschappen en voedsel en dranken. Maar ze hadden enkele problemen die opgelost moesten worden met een digitale roadmap.

Problemen

  • Verlies van marktaandeel van concurrenten met de digitale primeur
  • Geen afstemming tussen marketing en verkoop
  • Geen marketingtechnologie
  • Gegevens gefragmenteerd en in silo's
  • Oud bestuursmodel dat vooruitgang blokkeert
  • Traditionele marketing zonder online campagnes of activiteit
  • Ad-hoc activiteit zonder overkoepelend plan
     

Resultaten

De resultaten 12 maanden later na het creëren van een succesvolle digitale strategie zijn:

  • 30% hogere verkoop van producten
  • Verkoop heeft CRM aangenomen met nieuw vertrouwen in marketingleads
  • Volledig geïntegreerde stack met MAP en CRM in de kern
  • Eén klantbeeld met centraal gegevenspunt
  • Een nieuw wereldwijd model voor gegevensbeheer
  • Op meer kanalen klantbetrokkenheid via e-mail, sociaal, web
  • 12 maanden strategische roadmap met campagne plan
  • Wereldwijde acceptatie en uitrol van het Britse initiatief

Case study 2: Capita 

De oplossingen van Capita zijn toonaangevend in gespecialiseerde consultancy, geavanceerde technologie en leveranciers van praktische oplossingen. Ze transformeren HR-functies voor meer dan 6.500 bedrijven en profiteren van een op de vier Britse arbeidskrachten. Hun bekroonde producten, diensten en HR-oplossingen ondersteunen bedrijven in elk aspect van de levenscyclus van medewerkers. Ze creëren betere resultaten voor je medewerkers, zodat ze betere resultaten voor jouw bedrijf creëren. Hieronder zie je de problemen die ze eerst hadden en de resultaten na 6 maanden van het creëren van een digitale strategie.

Problemen

  • Gefragmenteerde bedrijfseenheden
  • Slechts één BU die standaard marketingautomatisering gebruikt
  • Marketing leidt niet door naar verkoop
  • Slechte online klantervaring
  • Geen sociale mogelijkheden
  • Geen zicht op marketingtoeschrijving
  • Een nieuw team met beperkte vaardigheden
     

Resultaten

  • Center of Excellence voor alle BU's
  • Volledige automatisering in de trechter
  • Verkoop voorzien van hoogwaardige leads met inzichten in CRM
  • Netflix-stijl content hub met personalisatie
  • Verkoop ingeschakeld om content te promoten via sociale kanalen
  • Datavisualisatie over marketingprestaties
  • Geschoold marketingteam om zelfvoorzienend te zijn


Wil je meer weten over de case study's of over hoe je zelf een succesvolle digitale strategie kan creëren? Download de volgende whitepaper: How to create a digital strategy and prove success along the way.  

Wil je een succesvolle digitale strategie creëren?

Herken je jouw bedrijf in de bovengenoemde casestudy's? De enige oplossing is dan om een digitale strategie te creëren. Hoe doe je dit? Download hier de gratis whitepaper en kom erachter.