Hotelbeds
De Hotelbeds Group is een toonaangevende dienstverlener voor de wereldwijde reisbranche met sleutelposities in enkele van de snelst groeiende segmenten van de industrie. Het bedrijf organiseert accommodatie, transfers en activiteiten in meer dan 185 landen, is actief in +140 afzetmarkten wereldwijd en is 's werelds bedbank.
Bij het begin van hun digitale reis met Youwe streefde het bedrijf naar verstoring van de concurrentie, omdat ze zaken verloren aan Digital First concurrenten zoals Expedia en Booking.com. Bovendien, losse eilandjes bij Marketing remden een vlotte samenwerking tussen marketing en verkoop waarbij de verkoop de resultaten niet kon zien.
De beleidsmakers twijfelden over welke Marketing Automation-technologie ze nodig hadden. Ze kregen uiteenlopende berichten over welke marketingautomatiseringstechnologie ze nodig hadden om hun marketinginspanningen te onderbouwen.
Bovendien was Salesforce CRM een enorme investering en werd het gebruikt als een basissysteem voor contactbeheer. Het volledige potentieel moest nog worden benut.
€3.7mn
Extra bewezen inkomsten
506%
Campagne CTR-verhoging
63%
Verkoop kwalificeerde leads door middel van nurture
Onze oplossing
Youwe ondersteunde Hotelbeds met hun eerste evaluatie en selectie van platformen. Bovendien voltooiden we een onderzoeksfase om de zakelijke en technische vereisten van de klanten te begrijpen en het beste platform voor hun behoeften aan te bevelen.
We ontwikkelden een volledige digitale strategie afgestemd op hun klantenwervings- en behouddoelstellingen.
Om het juiste instrument voor deze doelstelling te bieden, heeft Youwe het Marketo-platform opgezet en geïmplementeerd om hun digitale strategie te onderbouwen.
We hebben ook een digitale pilot uitgevoerd om bestaande reisbureaus opnieuw te benaderen om leads te genereren en leads te automatiseren naar verkoop.
De resultaten
Bewezen winstopbrengsten - Een extra € 3,7 miljoen aan bewezen inkomsten toegeschreven aan de digitale campagnes. Een enorme toename in campagne engagement - Campagne doorklikpercentages stegen met 506 %, wat betekent dat er meer leads aan de top van de keten komen. Toename van betrokken leads voor verkoop - 63 % van de leads waarmee contacten onderhouden werden, voldeed aan de criteria om door verkoop te worden opgevolgd op basis van de overeengekomen scoremaatstaven.