Hotelbeds

Digitale strategie en Marketo implementatie voor Hotelbeds

Rol

Ondersteuning van de digitale strategie, Marketo-implementatie, beheer van het pilotproject

Oplossing

Losse eilandjes werden geëlimineerd en Marketo werd ingezet om nieuwe en bestaande leads aan te trekken, waardoor de doelstellingen van het bedrijf op het gebied van acquisitie en behoud werden bereikt.

Het organiseren van accommodatie, transfers en activiteiten in meer dan 185 landen en actief in +140 wereldwijde afzetmarkten, is de Hotelbeds Group de belangrijkste leverancier van diensten aan de wereldwijde reisbranche. Youwe hielp hen door het ontwikkelen van hun digitale strategie, het implementeren van Marketo en het managen van een digitale pilot om klanten opnieuw aan te trekken.

De Hotelbeds Group is een toonaangevende dienstverlener voor de wereldwijde reisbranche met sleutelposities in enkele van de snelst groeiende segmenten van de industrie. Het bedrijf organiseert accommodatie, transfers en activiteiten in meer dan 185 landen, is actief in +140 afzetmarkten wereldwijd en is 's werelds bedbank.

Bij het begin van hun digitale reis  met Youwe streefde het bedrijf naar verstoring van de concurrentie, omdat ze zaken verloren aan Digital First concurrenten zoals Expedia en Booking.com. Bovendien,   losse eilandjes bij Marketing   remden een vlotte samenwerking tussen marketing en verkoop waarbij de verkoop de resultaten niet kon zien.

De beleidsmakers twijfelden over welke   Marketing Automation-technologie ze nodig hadden.  Ze kregen uiteenlopende berichten over welke marketingautomatiseringstechnologie ze nodig hadden om hun marketinginspanningen te onderbouwen.

Bovendien was Salesforce CRM een enorme investering en werd het gebruikt als een basissysteem voor contactbeheer. Het volledige potentieel moest nog worden benut.

€3.7mn

Extra bewezen inkomsten

506%

Campagne CTR-verhoging

63%

Verkoop kwalificeerde leads door middel van nurture

Youwe implementeerde en zette het Marketo-platform op om hun digitale strategie te ondersteunen.

Onze oplossing

Youwe ondersteunde Hotelbeds met hun eerste evaluatie en selectie van platformen. Bovendien voltooiden we een onderzoeksfase om de zakelijke en technische vereisten van de klanten te begrijpen en het beste platform voor hun behoeften aan te bevelen.

We ontwikkelden een volledige digitale strategie afgestemd op hun klantenwervings- en behouddoelstellingen.

Om het juiste instrument voor deze doelstelling te bieden, heeft Youwe het Marketo-platform opgezet en geïmplementeerd om hun digitale strategie te onderbouwen.

We hebben ook een digitale pilot uitgevoerd om bestaande reisbureaus opnieuw te benaderen om leads te genereren en leads te automatiseren naar verkoop.

De resultaten

Bewezen winstopbrengsten - Een extra € 3,7 miljoen aan bewezen inkomsten toegeschreven aan de digitale campagnes. Een enorme toename in campagne engagement - Campagne doorklikpercentages stegen met 506 %, wat betekent dat er meer leads aan de top van de keten komen. Toename van betrokken leads voor verkoop - 63 % van de leads waarmee contacten onderhouden werden, voldeed aan de criteria om door verkoop te worden opgevolgd op basis van de overeengekomen scoremaatstaven.

Rol

Ondersteuning van de digitale strategie, Marketo-implementatie, beheer van het pilotproject

Oplossing

Losse eilandjes werden geëlimineerd en Marketo werd ingezet om nieuwe en bestaande leads aan te trekken, waardoor de doelstellingen van het bedrijf op het gebied van acquisitie en behoud werden bereikt.

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen