GDS Group
GDS moest meer verkoopleads genereren en de processen tussen marketing en verkoop automatiseren om efficiënter te kunnen leveren. Ze wilden graag hun marketinginspanningen integreren met hun Sales afdeling, die Salesforce gebruikte. Ook had GDS uitdagingen met hun data. Ze hadden een opeenhoping van dubbele gegevens doordat ze grote aantallen records van verschillende gegevensleveranciers verwierven. De data was onbeheersbaar. Data moest beter beheerd gaan worden en de processen voor het opschonen ervan verbeterd.
Verder bestond de wens hun marketing minder reactief te maken en een betere, meer betrokken klantervaring te bieden. Van het eerste contactmoment, tot event registratie tot het bijwonen van een evenement.
GDS Group benaderde Youwe voor ondersteuning bij de migratie naar een geavanceerder Marketing Automation Platform en voor hulp bij het behalen van hun operationele doelen.
Onze oplossing
GDS Marketing Automation Manager,
Youwe heeft GDS Marketo aanbevolen als nieuw platform voor Marketing Automation. Om GDS op weg te helpen, implementeerde Youwe Marketo en integreerde het in Salesforce. Youwe trainde ook het marketingteam in Marketo en ontwikkelde een reeks sjablonen voor e-mails en landingspagina's. Dit zorgde ervoor dat het interne team goed voorbereid was om campagnes te voeren vanuit Marketo en over te stappen van hun oude platform.
Youwe werkte ook samen met GDS aan het ontwikkelen van een uitrolstrategie voor Marketo. Zo ontstond er een actieplan om een aantal van hun kanalen aan te pakken en werden doelen en doelstellingen op langere termijn duidelijk. Deze aanpak verbeterde de interne afstemming en zorgde ervoor dat ze het meeste uit de investeringen in hun nieuwe marketingtechnologie konden halen.
Als vervolg op de ontwikkeling van de strategie heeft Youwe de uitrol geleid en een aantal punten van de roadmap geïmplementeerd. Dit hielp GDS om nog verder te groeien.
De resultaten
Door hun investering in Marketo en met ondersteuning van Youwe, is de GDS Group erin geslaagd om het proces tussen marketing en verkoop te optimaliseren en de afstemming tussen de twee te optimaliseren.
GDS Group pakt de 'lead nurturing' nu veel geavanceerder aan. Youwe ondersteunde bij het in kaart brengen van 'nurtures' voor verschillende doelgroepen en bij het bouwen van de relevante programma's binnen Marketo. Dit betekende niet alleen dat het verkoopteam nu op een geschikter moment contact heeft met de klant, maar ook dat de algehele klantervaring is verbeterd. De klanten werden nu immers blootgesteld aan relevantere, interessantere content voordat het eerste gesprek met Sales plaatsvond.
De GDS Group heeft een beter beheersbare dataset kunnen onderhouden dankzij de door Youwe opgezette programma's voor het opschonen van data. Youwe ontwikkelde ook een preferentiecentrum, zodat de GDS Group de AVG-regels volgt.
Ons werk met de GDS Group heeft door de hele verkooptrechter een gestroomlijnder, geautomatiseerd proces opgeleverd. En bovendien een significante stijging van het aantal deals vanuit marketing. Niet alleen zijn hun marketingactiviteiten nu succesvoller, GDS heeft nu ook het raamwerk en de rapportagemechanismen om die successen te rapporteren.