Exigent
Aan de hand van slechts enkele sporadische en beperkte sociale-mediamarketingstrategieën moest de gemeenschapsopbouw en de leadgeneratie worden verbeterd.
Dit gebrek aan richting, gekoppeld aan het ontbreken van een gestructureerde geïntegreerde digitale marketingstrategie, heeft ertoe geleid dat slechts 1 op de 5 verkoopklare leads zijn omgezet in verkoop. Exigent daagde Youwe uit om nieuwe leads te genereren en deze door te geven aan de afdeling verkoop.
100.000
Impressies
263
Verkoopklare leads
Onze oplossing
Onze campagnebenadering was het plannen en bevorderen van een reeks webinars en downloadbare whitepapers via verschillende digitale marketingkanalen zoals e-mailmarketing, social media marketing, social selling via de werknemers van Exigent en website-pop-ups.
Om dit te ondersteunen hebben onze experts een proces voor verkoop en marketing ontwikkeld met behulp van marketingautomatisering om Exigent te helpen bij het toewijzen van leads en het recyclen van leads in de funnel.
De resultaten
De webinar-reeks bereikte 589 registranten voor vier webinars en 243 downloads van hun doordachte leiderschapsrapporten.
Dit succes werd mogelijk gemaakt door meer dan 100.000 impressies en 564 betrokkenheden op sociale media; zowel organisch als door het werknemersverdedigingsprogramma.
Een vijf-staps e-mail nurture programma leverde 190 klikken op en bereikte een bovengemiddelde doorklikpercentage van 2,5% waardoor Exigent in totaal 263 verkoopklare leads heeft ontvangen.