Eichholtz

Data: het startpunt van digitale transformatie

Platformen

Rol

Strategie, Implementatie en Digitale Marketing

Oplossing

Youwe is de strategische partner voor de toekomst van het online kanaal van Eichholtz. Van strategie, implementatie tot gegevensbeheer en het verbeteren van de klantbeleving.

Eichholtz is uitgegroeid tot een van 's werelds meest bekende en gerenommeerde groothandels in luxe designmeubelen, verlichting en accessoires. Met de ervaring van meer dan 150 vakkundige medewerkers, een magazijn van 35.000 m² en een grote showroom van 4.000 m² heeft Eichholtz meer dan 10.000 prestigieuze hotels, restaurants, clubs en winkels over de hele wereld ingericht en vindt het nu zijn weg naar de digitale wereld.

Het merk is vandaag de dag het toonbeeld van luxe wonen. Eichholtz wil de interieurbranche voortdurend inspireren met zijn uitgebreide collectie die een groot aantal iconische interieurstijlen omvat. De winkel staat bekend als de ultieme stijlbestemming voor weelderige interieurstukken. Maar Eichholtz weet ook dat een digitale aanwezigheid steeds belangrijker wordt. Daarom is Youwe de strategische online partner van Eichholtz.

Aanvankelijk was Eichholtz op zoek naar een Google Analytics rapport om antwoord te krijgen op hun meest prangende vragen. Net als veel andere bedrijven had Eichholtz behoefte aan inzichten over:

  • De algehele prestaties van de website sinds de go-live
  • Het publiek en hun gedrag op de site
  • Kanalen om in te investeren en hun impact op het bedrijf
  • Ondermaats presterende pagina's en elementen op de site die optimalisatie behoeven

Belangrijke bedrijfsinzichten om de klantervaring te verbeteren

Onze oplossing

Optimaal gebruikmaken van gegevens

Youwe fungeert als het verlengstuk van het online team bij Eichholtz om vanuit hun data belangrijke business inzichten te leveren om zo hun klantbeleving te verhogen. We zijn het traject gestart met het onderzoeken van de data tracking opzet en ontdekten mogelijkheden om Eichholtz te voorzien van relevantere en bruikbaardere data. Met een gedetailleerde roadmap werken we toe naar een real-time dashboard, specifiek voor hun verschillende doelgroepen. Door het combineren en centraliseren van data uit verschillende bronnen visualiseert het dashboard elke fase binnen de online funnel van de doelgroepen. Naast een overzicht van de voortgang richting de gestelde doelen, biedt het dashboard bruikbare inzichten om de prestaties in elke fase in de funnel te optimaliseren.

Experience design

Youwe's design team worked with eichholtz to redesign their store locator, providing an international look and feel that made eichholtz feel like a large brand. The team faced the challenge of dealing with a diverse range of stores, including Eichholtz mono brand stores, multi-brand stores, resellers, and shop-in-shops, each with different levels of hierarchy. They also ensured that special collections, such as the Philip Plein collection and The Met, were prominently displayed on the platform. Overall, Youwe's design team successfully developed a visually appealing and user-friendly store locator for eichholtz, which effectively showcased the brand's international presence and special collections. 

De resultaten

Youwe en Eichholtz werken hard aan de digitale transformatie van het bedrijf waarvan de resultaten snel zichtbaar zijn.

Platformen

Rol

Strategie, Implementatie en Digitale Marketing

Oplossing

Youwe is de strategische partner voor de toekomst van het online kanaal van Eichholtz. Van strategie, implementatie tot gegevensbeheer en het verbeteren van de klantbeleving.

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen