Dit zijn de digitalisering trends van 2022

De digitale wereld is flink aan het veranderen. Wij zijn nu aangekomen in het experience tijdperk, wat inhoudt dat organisaties moeten zorgen voor uitdaging en dat de focus moet liggen op creëren, creativiteit en data. Zo is Artificial Intelligence een wetenschap die wij steeds meer op zien komen in het bedrijfsleven. Dit biedt het vele oplossingen voor organisaties, maar wat zijn naast AI nog meer ontwikkelingen in de digitale wereld? Adobe, Microsoft en HP vertelden het ons tijdens het event Mobile Matters.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Artificial Intelligence is nu ook al zeker een trend, maar deze trend zal alleen maar groter worden. Zo wordt AI nu ingezet om voorspellingen te doen over klanten en prijzen, maar in de toekomst zal AI in elk onderdeel van een organisatie toepasbaar zijn. Zo zijn er ook mogelijkheden om Artificial Intelligence in te zetten op jouw ICT-afdeling om te voorspellen wanneer de devices van jouw personeel aan vervanging toe zijn of nog belangrijker wanneer de software vervangen moet worden, omdat deze gevaar loopt. AI zal oplossingen bieden voor de organisatie zelf en voor de klanten van de organisatie. In de toekomst is AI dus voor de hele organisatie van groot belang en toepasbaar op veel verschillende manieren.

Zo is AI bijvoorbeeld toepasbaar op prijsstelling van producten. De huidige prijsstelling houdt vaak nog geen rekening met verschillende soorten klantgedrag, prijsgevoeligheid per product, seizoensinvloeden, klantvoorkeuren en data gedreven inzichten. Algorithmic Pricing bestaat uit een technologie die in staat is om de optimale prijs voor de individuele orders te voorspellen. Wil jij meer weten over de AI-oplossing Algorithmic Pricing? Download dan gratis onze brochure.

Download hier de brochure: Increase your turnover with Dynamic Pricing

Dynamic Pricing is een tool die het mogelijk maakt om een bepaalde prijs te berekenen op basis van verschillende invoervariabelen. Denk hierbij aan klantprofiel, seizoen, land, productvraag enzovoort. Deze wiskundige formule berekent de beste prijs voor jouw producten met behulp van jouw gegevens. Het is een handig hulpmiddel om jouw prijzen up-to-date te houden. Download de whitepaper hier!

 

MOBILE DEVICE MANAGEMENT

De productiviteit van jouw werknemers is van groot belang, hoe productiever jouw werknemers, hoe meer werk er verricht wordt op een dag. Als gevolg hiervan kan dit weer zorgen voor meer omzet. HP heeft onderzoek gedaan naar de productiviteit van werknemers en uit het onderzoek bleek dat mensen zich op een kantoor absoluut niet productief voelden. Waar werknemers dan wel het productiefst waren? Uit het onderzoek bleek het volgende:

  • In een koffietentje
  • Vlak voor het slapen
  • Onderweg naar het werk


Dit betekent dat jij als werknemer ook moet zorgen dat buiten het kantoor werken een mogelijkheid is. Zo wordt er ook steeds meer op mobile devices gewerkt en hebben werknemers vaak niets meer aan vaste devices. Trends die wij steeds meer zien, zijn dan ook Mobile Device Management (MDM) en Mobile Application Management (MAM). Mobile Device Management is het beheren van alle mobiele apparaten die binnen een organisatie in omloop zijn. Daarbij is er aandacht voor het beheer van de software (updates en upgrades van apps), instellingen (configuratie) en gebruikersrechten en beveiligingsbeleid. Een gevolg hiervan is dat het gebruik van mobiele apparatuur en apps steeds meer toeneemt. Dit is Mobile Application Management (MAM) en dat richt zich specifiek op het beheer van de software op mobiele apparatuur. De oude manier waarbij ICT-beheerders restricties opleggen aan het zakelijk gebruik van mobiele apparatuur op de werkvloer is in de toekomst dus ook niet meer werkbaar. Gebruikers willen met hetzelfde gemak waarmee ze in privétijd mobiele apparaten gebruiken ook op het werk gebruik kunnen maken van mobiele devices. Microsoft zegt dan ook dat in 2022 zo’n 2/3 van de Windows-gebruikers via MDM zal verlopen.

MULTI-FACTOR-AUTHENTICATION

Een andere belangrijke trend is veiligheid, dit wordt namelijk alleen maar belangrijker. Dit komt bijvoorbeeld al door de MDM-trend. Wanneer er meer buiten de deur wordt gewerkt, moet de veiligheid van apparaten beter zijn. Zo zullen we steeds meer multi-factor-authentication gaan zien in 2022. Zo zijn nu al steeds meer devices beschermt met bijvoorbeeld een vingerafdruk of een pincode, maar in de toekomst zullen devices meerdere vormen van authenticatie hebben. Dit betekent dus dat een device echt de identiteit van de gebruiker wordt gekoppeld. Een andere trend die belangrijker wordt, zijn privacy screens. Zo zijn er al losse privacy screenprotectors verkrijgbaar die ervoor zorgen dat je beeld alleen maar recht van voren zichtbaar is. Vanuit elke andere hoek zie je alleen maar een zwart scherm. Dit zorgt ervoor dat er niemand met jou mee kan kijken als jij in een openbare plek aan het werk ben. De privacy screenprotectors zijn nu als losse gadgets te koop, maar in de toekomst zullen wij ook steeds meer devices zien, waar dit is ingebouwd.

HOE BLIJF JIJ BIJ DE TIJD?

In dit tijdperk waar digitalisering niet meer te ontkennen valt is het belangrijk om bij de tijd te blijven en geen achterstand op te lopen op jouw concurrenten. Met name in de retail sector is de concurrentie moordend. Artificial intelligence biedt vele mogelijkheden om de concurrentie een stap voor te blijven. Algorithmic Pricing bestaat uit technologie die in staat is de ideale prijs te bepalen om je omzet te verhogen. Wil je meer weten over Algorithmic Pricing? Download gratis onze brochure.

Increase your turnover with Dynamic Pricing

Dynamic Pricing is een tool die het mogelijk maakt om een bepaalde prijs te berekenen op basis van verschillende invoervariabelen. Denk hierbij aan klantprofiel, seizoen, land, productvraag enzovoort. Deze wiskundige formule berekent de beste prijs voor jouw producten met behulp van jouw gegevens. Het is een handig hulpmiddel om jouw prijzen up-to-date te houden. Download de whitepaper hier!

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen