Charities Aid Foundation

Een digitale marketingstrategie om een bestaande klantendatabase te upsellen

Charities Aid Foundation logo light

Platformen

  • Marketing Automation
  • Act-On
  • Oktopost
  • Email marketing
  • Social media marketing

Rol

Digitale strategie, marketing automation

Oplossing

Youwe heeft een webinar serie gemaakt en geleverd om upsell leads te genereren uit CAF's bestaande klantendatabase.

Charities Aid Foundation helpt mensen en bedrijven bij het ondersteunen van de doelen waar ze om geven en voor goede doelen bieden ze eenvoudige en ongecompliceerde dagelijkse bank- en fondsenwervingsdiensten aan, zodat ze zich kunnen concentreren op het echte werk om het verschil te kunnen maken.

CAF wilde de Britse liefdadigheidsinstellingen voorzien van de kennis en het vertrouwen om hun fondsenwerving efficiënter te maken door CAF te profileren als een betrouwbare bron van advies en steun voor kleine/middelgrote liefdadigheidsinstellingen. Daarnaast was er de wens om goede doelen te stimuleren om de mogelijkheden en functionaliteit van de CAF donatieservice uit te proberen en vooral om de brutowaarde van de liefdadigheidsdonaties die via CAF Donate worden ingezameld en verwerkt, te laten stijgen;

Digitaal marketingproces met inbegrip van e-mailmarketing, sociale-mediamarketing, webtracking, het vastleggen van leads door middel van landingspagina's en ten slotte lead nurturing 

Onze oplossing

Een nieuw digitaal marketingproces

We hebben een webinarserie geleverd om nieuwe leads te genereren en om in contact te komen met het bestaande klantenbestand van CAF. Met behulp van Act-On marketingautomatiseringssoftware en Oktopost, voor sociale-mediamanagement, hebben we de awareness-fase van het digitale marketingproces gemanaged, inclusief e-mailmarketing, sociale-mediamarketing, webtracking, het vastleggen van leads door middel van landingspagina's, en tot slot lead nurturing door het klantenserviceteam.

Charities Aid Foundation - Teaser

De resultaten

Veel aanmeldingen

De actieperiode voor onze webinar-serie was een succes, waardoor CAF een recordaantal webinarregistranten heeft bereikt. 729 aanmeldingen waarvan 385 mensen het webinar bijwoonden, wat leidt tot een opkomstpercentage van 53,47 %, ruim boven de gemiddelde branchenorm van 36 %.

Reacties op de enquête

CAF was niet alleen in staat om een succesvol webinar te leveren, maar overtrof ook de gemiddelde branchenorm voor reacties op webinar-enquêtes - waarbij een respons van 61,04 % met succes werd bereikt.