Tijdens een spetterend ochtendprogramma georganiseerd door ShoppingTomorrow werden we door experts zoals Kitty Koelemeijer van de Nyenrode Business Universiteit alvast voorbereid: De gevolgen van de corona crisis zullen zo maar het fundament van onze gangbare business modellen onderuit kunnen halen. Agile werken op afstand, online boodschappen doen en digitale communicatievormen ervaren een boost, de toegevoegde waarde van AI en automatisering dringt steeds meer door tot bedrijven. Dit onderstreept de urgentie van ons onderwerp nog eens: Hoe kan je het beste gebruik maken van je data en technologie om je customer-engagement te optimaliseren? Welk onderscheidend vermogen hebben bedrijven die moeiteloos ROI uit hun MarTech en activiteiten lijken te halen?
In de namiddag hebben we tijd genomen om de expertgroep te leren kennen: Virtueel welteverstaan. Iedere deelnemer vertelde over zijn drijfveer, functie en bedrijf en natuurlijk zichzelf. Daarna doken we meteen de materie in. Onze eerste sessie stond in het teken van inventarisatie: Wat houdt onze marketing professionals bezig? Hoe verschillen de uitdagingen in de verschillende sectoren?
Via onze experts kwamen we een boel uitdagingen te weten. We hebben een aantal interessante vraagstukken hieronder opgesomd:
Uit de namiddag met onze experts bleek dat iedereen heel enthousiast is om kennis te delen en om samen goede ideeën en strategieën te bespreken. En een ding is zeker: Met de uitdagingen die bedrijven ondervinden op het vlak van Customer Engagement is niemand alleen, en dat is juist waarom de expertgroep zo waardevol zal zijn: Best Practices kunnen gedeeld worden, vragen gesteld aan ‘industry-peers’ en ervaringen uitgewisseld. Wij kijken uit naar de komende maanden!