Endress+Hauser

Digital Excellence voor een toonaangevende industriële leverancier

Platformen

Eloqua, Oktopost, Salesforce

Rol

Strategy, Design, Content, Campaign Implementation, Marketing Automation

Oplossing

Youwe ontwikkelde en implementeerde een geïntegreerde digitale strategie om leads te genereren, de digitale aandelen van Endress+Hauser te verbeteren en het bedrijf te laten groeien.

Toen Endress+Hauser, wereldwijd marktleider op het gebied van meetinstrumenten, zijn digitale marketing in de regio Groot-Brittannië wilde verbeteren, wendde het zich tot Youwe voor hulp. Met bijna 16.000 werknemers wereldwijd, maar een traditionele benadering van marketing, was Endress+Hauser klaar om een partnerschap aan te gaan om digitale transformatie te bereiken.

Endress+Hauser levert instrumentatieproducten die bedrijven helpen succesvol te zijn door efficiëntie en veiligheid te verbeteren en tegelijkertijd de impact op het milieu te verminderen. De klanten van Endress+Hauser zijn actief in de industrieën: chemisch, voedingsmiddelen- en dranken, biowetenschappen, energie, mijnbouw, mineralen, metaal, olie en gas en water.

Ondanks een gevestigde positie als wereldwijde marktleider werd de traditionele marketingaanpak geconfronteerd met hevige concurrentie van nieuwkomers op de digitale markt. Het marktaandeel van Endress+Hauser begon af te nemen.

Hoewel het bedrijf nog steeds leads binnenhaalde en nieuwe klanten aantrok, wist het interne team dat de bestaande technologie het bedrijf in de weg stond. En zonder de juiste diepgaande, datagestuurde inzichten was Endress+Hauser niet in staat om volledig geïnformeerde beslissingen te nemen. Het was tijd om voort te bouwen op het bestaande succes, naar het volgende niveau te gaan en zich te richten op social media en e-mailmarketing excellence.

30-40

additionele gekwalificeerde leads voor verkoop per maand

326

organische postklikken gemiddeld per maand

3,7%+

gemiddeld doorklikpercentage op social media

We moesten digitaal sterk ontwikkelen en de concurrentie overtreffen om de digitale ruimte te domineren en betere resultaten te behalen

Onze oplossing

Een solide strategie ontwikkelen

We begonnen met het opstellen van een strategische routekaart. We analyseerden de huidige situatie van Endress+Hauser en identificeerden de bedrijfsdoelstellingen en toekomstige ambities. Vanuit dat punt konden we het grote strategische plaatje identificeren en vervolgens de tactische elementen vormgeven om het allemaal te realiseren.

Bovenal was deze relatie gebaseerd op samenwerking op lange termijn, waarbij we samenwerkten aan geïntegreerde marketingcampagnes om de best mogelijke leads en productaanvragen te genereren.

Een spelletje digitaal haasje-over

Een van de grootste bedreigingen voor Endress+Hauser kwam van zijn digitaal onderlegde concurrenten. Deze bedrijven waren goed thuis in sociale media en gebruikten deze om maximaal voordeel te behalen.

We moesten Endress+Hauser niet alleen helpen met digitale transformatie. We moesten digitale perfectie leveren, de concurrentie voorbijstreven om de digitale ruimte te domineren en meer resultaten te behalen.

Een op maat gemaakte, geïntegreerde aanpak

Op basis van onze situatieanalyse wisten we welke tactieken we moesten implementeren. Er werden geïntegreerde campagnes opgezet via e-mail, LinkedIn en Twitter, zowel betaald als organisch, gericht op specifieke sectoren, uitdagingen en producten. Onze belangrijkste focus was om het publiek te boeien en leads te genereren die konden worden doorgegeven aan het verkoopteam om gesprekken aan te gaan.

Aanvullende activiteiten waren ook gericht op bestaande klanten. E-mailcampagnes werden geactiveerd voor upselling- en cross-sellingdoeleinden, terwijl betaalde LinkedIn-campagnes nieuwe doelgroepen veroverden en hen door de verkooptrechter stuwden.

Naast de communicatie op bedrijfsniveau, creëerden we sociale communicatie voor gebruik door medewerkers van Endress+Hauser, waardoor een extra laag van betrokkenheid bij hun publiek werd toegevoegd.

Op de lange termijn

Onze campagnegerichte aanpak en het succes dat daarmee werd behaald, zette Endress+Hauser ertoe aan om het potentieel van marketingautomatisering op wereldwijde schaal te onderzoeken.

We hebben de optimalisatie van Salesforce in het Verenigd Koninkrijk geleid, evenals het nieuwe marketingautomatisering-platform van Endress+Hauser, Eloqua. Onze betrokkenheid omvatte interne training, onboarding van verkoop- en marketingteams en het bevorderen van een meer proactieve, op elkaar afgestemde manier van werken. We voerden ook een aantal campagnes in Australië en de VS.

De resultaten

Digitaal succes en een betere toekomst

Endress+Hauser heeft een nieuwe fase van verkoopsucces bereikt. Met regelmatige, consistente en geïntegreerde sociale mediacampagnes, in combinatie met e-mailcommunicatie, nemen leads van hoge kwaliteit en verkoop toe. Veranderend gedrag van het publiek staat nu centraal in campagnes en marktaandeel wordt heroverd op nieuwkomers op de digitale markt.

We hebben geholpen bij het bereiken van:

30-40 extra nurture gekwalificeerde leads voor verkoop elke maand

3,5%+ gemiddelde sociale betrokkenheid

3,7%+ gemiddeld doorklikpercentage op sociale media

326 organische postklikken gemiddeld per maand

Naarmate de nauwe relatie vordert en onze rol zich verder ontwikkelt, blijven we het digitale aanbod versterken. Laten we eens kijken wat de toekomst brengt voor dit succesvolle digitale partnerschap. We kijken er in ieder geval naar uit.

Platformen

Eloqua, Oktopost, Salesforce

Rol

Strategy, Design, Content, Campaign Implementation, Marketing Automation

Oplossing

Youwe ontwikkelde en implementeerde een geïntegreerde digitale strategie om leads te genereren, de digitale aandelen van Endress+Hauser te verbeteren en het bedrijf te laten groeien.

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen