Booking.com
Booking.com had verschillende websites voor partners in de accommodatiesector, elk gericht op verschillende publieksbehoeften zoals forums, ondersteuning, redactionele inhoud en meer.
Samen met Youwe heeft Booking.com deze websites succesvol gemigreerd en samengevoegd tot één platform genaamd Partner Hub, bedoeld om hun partners in staat te stellen hun bedrijf te runnen en te optimaliseren.
Youwe was in de ideale positie om de deskundige hulp te bieden die nodig was om de systemen te migreren en te verenigen om Booking.com voor te bereiden op blijvend digitaal succes.
10M
Bezoekers in 2024
30
Talen
Onze oplossing
Een alles-in-één toekomstbestendig portaal voor accommodatiepartners was het antwoord. We begonnen met het in kaart brengen van alle behoeften van Booking.com en vergeleken de combinatie van vereisten met de portaaloplossingen op de markt. Drupal werd geïdentificeerd als de ideale oplossing en we begonnen met ons werk.
Het kunnen aanbieden van meerdere talen is een belangrijke functie van Booking.com. Dit was een prominent onderdeel van ons werk. Met veel taalvereisten moest de site zelfs rechts-naar-links teksten mogelijk maken, dat gebruikt wordt in talen zoals Arabisch.
Met een enorm migratieproject, tienduizenden community-leden die geïmporteerd moesten worden en een grote systeemintegratie, leerden onze twee bedrijven elkaar goed kennen. De samenwerking groeide, het vertrouwen werd versterkt en we kregen meer nevenprojecten naarmate de tijd vorderde.
Onderdeel van de projecteisen was dat Youwe de visuele identiteit van Partner Hub moest aanpassen aan de richtlijnen voor de gebruikersinterface van Booking.com.
Na het creëren van de eerste ontwerpconcepten voor Booking.com, hebben we nu een reeks opnieuw ontworpen pagina's geïmplementeerd, waaronder nieuwe landingspagina's voor campagnes.
Met snelle, flexibele efficiëntie hebben we het framework van de Booking.com Partner Hub zo ontworpen dat het herbruikbare ontwerpcomponenten serveert. Het framework is een mechanisme gebaseerd op componenten, waardoor alle middelen voortdurend kunnen worden aangepast en hergebruikt. Dit verkort de doorlooptijd voor ontwerpteams aanzienlijk.
Daarnaast zijn er personalisatiemogelijkheden in het systeem ingebouwd, waarbij content kan worden gemaakt en aangeboden voor specifieke landen, leeftijdsgroepen of andere demografische classificaties.
De Traveller Review Awards van Booking.com is een van de grootste momenten van het jaar voor hun accommodatiepartners. Het jaarlijkse waarderingsprogramma erkent partners voor hun uitzonderlijke gastvrijheid en geeft hen het bewijs dat ze een superieure vakantieaccommodatie exploiteren. Daarom is het van vitaal belang dat alle aspecten van het programma vlekkeloos verlopen.
Er komt veel technisch werk bij kijken om de prijswinnaars te kunnen identificeren, waarbij Youwe helpt met codering, technische automatiseringen en hosting. Youwe ontwikkelde met name een geautomatiseerd proces waarbij 1,2 miljoen awardkits werden gegenereerd voor alle in aanmerking komende awardwinnaars.
Van batch e-mailvereisten tot online formulieren en overwegingen met betrekking tot meerdere tijdzones, er is veel om voor te zorgen. Het is een groot project, zowel voor Booking.com als voor Youwe, en we zetten ons er volledig voor in om ervoor te zorgen dat de hosting wordt opgeschaald en er geen knelpunten zijn.
Samen streven we altijd naar een soepele en succesvolle oplevering van de awardcampagne.
De resultaten
Onze samenwerking met Booking.com blijft groeien en verbeteren. Booking.com kent de zakelijke vereisten en heeft een sterke strategische intentie en professionaliteit waardoor de samenwerking echt werkt.
In de toekomst zullen we de relatie blijven verstevigen door een opslagplaats van gepersonaliseerde content voor gebruikers te bouwen en ervoor te zorgen dat er op maat gemaakte, relevante journeys kunnen worden gebouwd voor alle partners van Booking.com.
Joanna van Beuzekom, Manager - Digital Platform Experience Booking.com