Booking.com

Eén krachtig platform voor accommodatiepartners van Booking.com

Rol

Design, Development, Hosting

Oplossing

Youwe creëerde het nieuwe digitale platform en de hostingomgeving om alle accommodatiegerichte websites van Booking.com in één te verenigen.

Als onderdeel van de missie van Booking.com om samen met haar accommodatiepartners te groeien, hebben ze besloten om alle websites die zich richten op dit wereldwijde publiek samen te voegen tot één platform.

Booking.com ​​​​​​had verschillende websites voor partners in de accommodatiesector, elk gericht op verschillende publieksbehoeften zoals forums, ondersteuning, redactionele inhoud en meer.

Samen met Youwe heeft Booking.com deze websites succesvol gemigreerd en samengevoegd tot één platform genaamd Partner Hub, bedoeld om hun partners in staat te stellen hun bedrijf te runnen en te optimaliseren.

Youwe was in de ideale positie om de deskundige hulp te bieden die nodig was om de systemen te migreren en te verenigen om Booking.com voor te bereiden op blijvend digitaal succes.

 

10M

Bezoekers in 2024

30

Talen

Booking.com wil accommodatiepartners een superieure ervaring bieden en een platform creëren waar ze alles wat ze nodig hebben gemakkelijk kunnen vinden.

Onze oplossing

Eén portaal kiezen  

Een alles-in-één toekomstbestendig portaal voor accommodatiepartners was het antwoord. We begonnen met het in kaart brengen van alle behoeften van Booking.com en vergeleken de combinatie van vereisten met de portaaloplossingen op de markt. Drupal werd geïdentificeerd als de ideale oplossing en we begonnen met ons werk.

Het kunnen aanbieden van meerdere talen is een belangrijke functie van Booking.com. Dit was een prominent onderdeel van ons werk. Met veel taalvereisten moest de site zelfs rechts-naar-links teksten mogelijk maken, dat gebruikt wordt in talen zoals Arabisch.

Met een enorm migratieproject, tienduizenden community-leden die geïmporteerd moesten worden en een grote systeemintegratie, leerden onze twee bedrijven elkaar goed kennen. De samenwerking groeide, het vertrouwen werd versterkt en we kregen meer nevenprojecten naarmate de tijd vorderde.

Voordat we verder gaan, wil je iemand spreken over 'Content management'?

Neem contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden voor 'Content management of Drupal'-ontwikkeling, voor deskundig advies over de beste route voor uw bedrijf, of gewoon om ons wat beter te leren kennen.

Een nieuwe ontwerprichting

Onderdeel van de projecteisen was dat Youwe de visuele identiteit van Partner Hub moest aanpassen aan de richtlijnen voor de gebruikersinterface van Booking.com.

Na het creëren van de eerste ontwerpconcepten voor Booking.com, hebben we nu een reeks opnieuw ontworpen pagina's geïmplementeerd, waaronder nieuwe landingspagina's voor campagnes.

Verbeterde personalisatie

Met snelle, flexibele efficiëntie hebben we het framework van de Booking.com Partner Hub zo ontworpen dat het herbruikbare ontwerpcomponenten serveert. Het framework is een mechanisme gebaseerd op componenten, waardoor alle middelen voortdurend kunnen worden aangepast en hergebruikt. Dit verkort de doorlooptijd voor ontwerpteams aanzienlijk.

Daarnaast zijn er personalisatiemogelijkheden in het systeem ingebouwd, waarbij content kan worden gemaakt en aangeboden voor specifieke landen, leeftijdsgroepen of andere demografische classificaties.

Systemen onderhouden voor de Travelers' Review Award  

De Traveller Review Awards van Booking.com is een van de grootste momenten van het jaar voor hun accommodatiepartners. Het jaarlijkse waarderingsprogramma erkent partners voor hun uitzonderlijke gastvrijheid en geeft hen het bewijs dat ze een superieure vakantieaccommodatie exploiteren. Daarom is het van vitaal belang dat alle aspecten van het programma vlekkeloos verlopen.

Er komt veel technisch werk bij kijken om de prijswinnaars te kunnen identificeren, waarbij Youwe helpt met codering, technische automatiseringen en hosting. Youwe ontwikkelde met name een geautomatiseerd proces waarbij 1,2 miljoen awardkits werden gegenereerd voor alle in aanmerking komende awardwinnaars.

Van batch e-mailvereisten tot online formulieren en overwegingen met betrekking tot meerdere tijdzones, er is veel om voor te zorgen. Het is een groot project, zowel voor Booking.com als voor Youwe, en we zetten ons er volledig voor in om ervoor te zorgen dat de hosting wordt opgeschaald en er geen knelpunten zijn.

Samen streven we altijd naar een soepele en succesvolle oplevering van de awardcampagne.

De resultaten

Een toekomst gebouwd op samenwerking

Onze samenwerking met Booking.com blijft groeien en verbeteren. Booking.com kent de zakelijke vereisten en heeft een sterke strategische intentie en professionaliteit waardoor de samenwerking echt werkt.

 

 

 

In de toekomst zullen we de relatie blijven verstevigen door een opslagplaats van gepersonaliseerde content voor gebruikers te bouwen en ervoor te zorgen dat er op maat gemaakte, relevante journeys kunnen worden gebouwd voor alle partners van Booking.com.

"We hebben voor Youwe gekozen omdat ze openstonden voor samenwerking als één team, ons meenamen in elke stap van het proces (zelfs bij de complexe technische beslissingen) en echt probeerden te begrijpen wat we wilden bereiken en waarom. Nu we een paar jaar verder zijn, werken we nog steeds nauw samen om de Partner Hub voortdurend te verbeteren en de manieren uit te breiden waarop het accommodatiepartners kan ondersteunen bij het gemakkelijk vinden van alles wat ze nodig hebben."

Joanna van Beuzekom, Manager - Digital Platform Experience Booking.com

Rol

Design, Development, Hosting

Oplossing

Youwe creëerde het nieuwe digitale platform en de hostingomgeving om alle accommodatiegerichte websites van Booking.com in één te verenigen.

Cookies accepteren?

Youwe gebruikt cookies om u de beste online ervaring op onze website te geven. Wil meer weten? Bekijk onze Privacy voorwaarden

Cookie instellingen